Holdtyper

På en time får du trænet hele kroppen igennem til god musik. Timen køres som en såkaldt koncepttime, som betyder, at vi har et fast program med fast musik i 3 mdr. – derefter kommer nyt med nye øvelser, ny musik osv. Vi arbejder med vægte i hele timen, hvor du står på din egen lille “station” bestående af stepbænk, vægtstang og skiver, håndvægte og elastikker. Udstyret kan variere lidt i forhold til programmet. Der arbejdes med styrkeudholdenhed – idet vi træner hver muskelgruppe i et helt musiknummer (alt fra ca. 3 min. – 8 min.). Timen afsluttes med kort stræk. En meget populær time, for alle uanset alder, vægt og træningsform.

TRX Intro: (30 min.) – OBS! henvendelse i receptionen for tid, da denne køres som personlig intro.

En 1/2 time for dig, der ikke har prøvet TRX tidligere, eller for dig der gerne vil have finpudset din teknik. Vi starter introen med at gennemgå opsætning og stropindstillinger af TRX udstyret.

Vi træner kun få Basis øvelser og bruger tid på at sikre, at den rigtige teknik anvendes i de valgte øvelser. Du får en grundig basis til senere, at kunne avancere til højere TRX- niveau.

TRX UpperBody: (40 min.)

40 min.’s overkrops og coretræning for alle. Vi arbejder altid med teknikken og udførslen af de enkelte øvelser. Timen  er opbygget så alle kan deltage på hver sit niveau. Der vil være større flow i timen, så vi når en del træning på 40 min. Timen er god som styrketime, hvis man løber, cykler eller dyrker andet Cardio.

TRX HIIT: (60 min.)

60 min. Intensiv cardio træning (kredsløb). Efter kort opvarmning arbejder vi på poster, hvor du arbejder høj intensivt. Det anbefales, at du har deltaget på TRX basis timen – så du har fået kendskab til kropsholdninger og styring under udførsel af øvelserne. En time hvor der trænes i intervaller (høj puls – lav puls osv.). Timen afsluttes med kort stræk.

HIIT/ABS : (45 min.)

45 min. Cardio/core (konditionstræning og mave/lænd). Vi opvarmer kort de store muskelgrupper og fortsætter med intervaltræning, hvor vi, på poster, træner hele kroppen igennem. Der er høj intensitet i intervallerne og du er sikret sved på panden. Vi blander den høje intensitet med effektiv mavetræning (og nedre ryg), således når vi på en time hele muskelkorsettet igennem.

Skillrow – Indendørs roning på hold: 30 min. hvor du arbejder med mange store muskelgrupper som får pulsen godt op. Der arbejdes med flere forskellige timetyper af Skillrow – Vi har en Skillrow Basis (intro/begynder time), Skillrow senior som henvender sig til vores modne medlemmer, der ønsker at holde sig i god form, og endelig Skillrow interval, som henvender sig bredt til alle, og hvor de 30 min. er fyldt med intervaller af forskellig varighed til at træne max. puls og kondition effektivt. Uanset hvilken skillrow time du vælger garanterer vi, at du får en god og varieret konditionstræning.

HIIT-Traning – en time for dig der gerne vil træne både kondition og styrke på 1 time.

Efter en grundig opvarmning på ca. 12 min. arbejder vi skiftevis med kondition (korte intensive intervaller ml. 30/45 sek.) og muskelstyrke med vægte (længere intervaller op til 2 min.) vi afslutter med stræk.

Vi bruger håndvægte, vægtstænger og egen kropsvægt I primært funktionelle øvelser – der styrker både din “core” og din “ydre” muskulatur.

Timen er for alle, der kan lide intensitiv og effektiv muskeltræning.

Indendørscykling – vi har flere niveauer og grøn = begynder/intro , gul = let øvet samt rød = øvet time. Vi har ligeledes en 45 min. time (intensiv time = Lilla),  denne time hedder Rise’n’shine. Det er en god ide, at starte med en grøn intro time, hvis du aldrig har prøvet denne form for træning.

Vi har de nyeste cykler, med indbygget WIFI i cyklen, der ved brug automatisk tilsluttes centrets trådløse netværk.
Login med smartphone via QR kode eller NFC. Ellers med TGS nøgle. Ved login hentes brugerdata til hver cykel (navn, vægt, puls, FTP værdi, alder).
Med en personlig gratis og webbaseret MYWELLNESS brugerkonto, er det muligt at få detaljerede oplysninger om hver enkelt træningstime.

ManuVision træning hander om at skabe fokus. Om at mærke dig selv og din krop, så du bedre kan navigere i verden.

Vi arbejder hele kroppen igennem, fra fødder til skuldre og nakke. i ManuVision træning er der elementer både fra yogaen og fra karate. Derfor kommer du til at opleve både dybe stræk og høj puls, kombineret med stort fokus på vejrtrækning og afspænding. Forvent ømme muskler og sved på panden. Vi træner i bare tæer.

Vi tilbyder yoga – hvor der er tid til øvelserne og tid til fordybelse. Vi arbejder så der er tid til at komme både ind og ud af de forskellige øvelser og stillinger. En rigtig dejlig træning for både krop og sjæl. Vi tilbyder PT Restorativ yoga, som arbejder med længerevarende stræk. Denne form for yoga er for alle uanset smidighed og styrke – alle kan være med.

Vi arbejder med vores “kerne”, så vi kan blive stærkere indefra. Øvelserne kan reguleres i sværhedsgrad afhængigt af hvad du kan klare. Denne time er god hvis du har brug for at styrke din ryg/mave.

30 min. hvor vi gennemgår hele kroppen med stræk og afspændingsøvelser. Vi når at arbejde med både stræk og en mental sænkning af aktiviteteten, så hele kroppen afslappes og bringes til ro. 

Ryg/ Bækkenbundsholdet, er til dig der trænger til at få styrket både ryg og bækkenbundsmuskulatur. Træningen tilpasses holddeltagerne, så alle kan være med og der differentieres i øvelserne, så der tages hensyn til eventuelle skavanker, hvis det er nødvendigt. Formålet med træningen er at øge bevægelighed, stabilitet og styrken over lænderyg og bækkenbundsmuskulatur med særligt fokus på, at kunne fungere optimalt i hverdagen. Holdtræningen indeholder typisk fælles opvarmningsøvelser i form af knibeøvelser i kombination med åndedrættet, både med fokus på hastighed, udholdenhed, styrke og koordination. Derefter trænes der individuelt tilpassede øvelser med fokus på styrke og stabilitet af muskulaturen omkring lænd og bækken i kombination med bækkenbundens muskulatur og åndedrættet.

 

En time hvor du får sved på panden. Vi danser til gamle 80’er discohits og latinamerdanse som f.eks Salsa. Timen er lidt a la Aerobic med god mulighed for at få rørt hele kroppen. Hver dans varer ca. 3-5 min. og trinenes i dansene bygges op undervejs.