Vi tilbyder flere forskellige holdtyper. Du kan her se hvilke timetyper vi tilbyder:

 

Body+: På en time får du trænet hele kroppen igennem til god musik. Timen køres som en såkaldt koncepttime, som betyder, at vi har et fast program med fast musik i 3 mdr. – derefter kommer nyt med nye øvelser, ny musik osv. Vi arbejder med vægte i hele timen, hvor du står på din egen lille “station” bestående af stepbænk, vægtstang og skiver, håndvægte og elastikker. Udstyret kan variere lidt i forhold til programmet. Der arbejdes med styrkeudholdenhed – idet vi træner hver muskelgruppe i et helt musiknummer (alt fra ca. 3 min. – 8 min.). Timen afsluttes med kort stræk. En meget populær time, for alle uanset alder, vægt og træningsform.

Group Cycling: Indendørscykling – vi har flere niveauer og grøn = begynder/intro , gul = let øvet samt rød = øvet time. Det er en god ide, at starte med en grøn intro time, hvis du aldrig har prøvet denne form for træning.

Vi har de nyeste cykler, med indbygget WIFI i cyklen, der ved brug automatisk tilsluttes centrets trådløse netværk.
Login med smartphone via QR kode eller NFC. Ellers med TGS nøgle. Ved login hentes brugerdata til hver cykel (navn, vægt, puls, FTP værdi, alder).
Med en personlig gratis og webbaseret MYWELLNESS brugerkonto, er det muligt at få detaljerede oplysninger om hver enkelt træningstime.

 

Yoga: Vi tilbyder yoga – hvor der er tid til øvelserne og tid til fordybelse. Vi arbejder så der er tid til at komme både ind og ud af de forskellige øvelser og stillinger. En rigtig dejlig træning for både krop og sjæl.

Bold: Vi arbejder med vores “kerne”, så vi kan blive stærkere indefra. Øvelserne kan og bliver reguleres i sværhedsgrad afhængigt af hvad du kan klare. Denne time er god hvis du har brug for at styrke din ryg/mave.

shutterstock_155798531

TRX inddeles i niveauer

TRX Basis (Grøn – Begynder): (60 min.)

En time for dig, der ikke har prøvet TRX tidligere, eller for dig der gerne vil have finpudset din teknik. Vi starter timen med at gennemgå opsætning og stropindstillinger af TRX udstyret.

Efter grundig opvarmning træner vi Basis øvelser og bruger tid på at sikre, at den rigtige teknik anvendes i de valgte øvelser. Der er mere tid til fejlretning, så du får en grundig basis til senere, at kunne avancere til højere TRX- niveau.

TRX (Gul – Let øvede): (60 min.)

Timen for den let øvede TRX-deltager. Du har måske deltaget på en del Basis timer og føler, at du gerne vil avancere lidt i øvelsesprogressionen. Vi arbejder stadig med teknik, men det forventes, at der er rimelig styr på basis core stabiliteten (ellers anbefales Basis timer fortsat), så vi kan videreudvikle øvelserne med både nye og sværere øvelser. Der vil være større flow ml. Øvelserne og ikke så meget pause som i Basis-timerne.

TRX Force (Rød- øvede): (60 min.)

Timen er for dig, der har deltaget på både basis- og ”gul time” (let øvede). Du har styr på indstillinger af stropperne og kender grundøvelserne og du har kendskab til øvelserne i de forskellige sværhedsgrader. Du har deltaget på en del TRX timer.

Det er en time, der udfordrer dig på din stabilitet, styrke og dit kredsløb (kondi). Der er større skift ml. Øvelserne, og der er ikke grundlæggende forklaringer på denne time.

TRX HIIT: (30 min.)

30 min. Intensiv cardio træning (kredsløb). Efter kort opvarmning arbejder vi på poster, hvor du arbejder høj intensivt. Det anbefales, at du har deltaget på TRX basis timen – så du har fået kendskab til kropsholdninger og styring under udførsel af øvelserne. En time hvor der trænes i intervaller (høj puls – lav puls osv.). Timen indeholder ikke stræk.

TRX RELOAD: (30 min.)

30 min. – En naturlig efterfølger til TRX HIIT eller for dig, der gerne vil have tid til opladning og udstræk/afspænding af musklerne efter en hård træning. Timen kræver ingen forudsætninger – der er tale om en lav intensiv time, hvor fokus ligger på opladning af energi og afspænding af musklerne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FitDance: Vi danser til latinamerikanske toner som indgår i danse som f.eks Salsa og Merenque. I timen får du rørt hele kroppen – og dansene varierer udfra instruktørens valg. Hver dans varer ca. 3-5 min. og trinenes i danses bygges op undervejs. Har du lyst og mod på lidt rytme og sving med hofterne så er FitDance en time for dig.

Boksemotion: En time hvor din udholdenhed udfordres og du får masser af sved på panden. Du behøver ikke være i god form – det kommer du. Alle kan deltage på eget niveau. Der trænes både kondition med løb, interval, sjippetov,  men også teknik på boksepuderne. Hvis du har lyst til at give den gas – så er boksemotion en time for dig.

Afspændning: 30 min. hvor vi gennemgår hele kroppen med stræk og afspændingsøvelser. Vi når at arbejde med både stræk og en mental sænkning af aktiviteteten, så hele kroppen afslappes og bringes til ro. En god 1/2 time at investere i.

shutterstock_268731464

HIIT- Training: HIIT- står for High Intensity Training

HIIT-Traning – en time for dig der gerne vil træne både kondition og styrke på 1 time.

Efter en grundig opvarmning på ca. 12 min. arbejder vi skiftevis med kondition (korte intensive intervaller ml. 30/45 sek.) og muskelstyrke med vægte (længere intervaller op til 2 min.) vi afslutter med stræk.

Vi bruger håndvægte, vægtstænger og egen kropsvægt I primært funktionelle øvelser – der styrker både din “core” og din “ydre” muskellatur.

Timen er for alle, der kan lide intensitiv og effektiv muskeltræning.